به گزارش ایرنا، محمدرضا فرحبخش روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد با محوریت نهضت ملی مدرسهسازی و حضور وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد: ما نقطه صفر آموزش و پرورش را تعیین کردهایم تا برنامهها را با اولویتبندی دقیق به مرحله اجرا برسانیم. وی افزود: شاخصهای متعددی برای آموزش و پرورش استان تعریف شده که تلاش شده تحویل گرفتهشدهها را با رشد قابل قبول بهبود دهیم، هرچند نمیتوانیم ادعا کنیم همه شاخصها بهبود یافته است. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت طرحهای نماد و نهضت مدرسهسازی، که از تأکیدات رئیسجمهور است، گفت: این دو برنامه را با جدیت دنبال میکنیم. او با اشاره به وجود مدرسه تکنفره در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت گفت: با وجود تأمین نیروی انسانی و زیرساختهای آموزشی، بازماندگان از تحصیل هنوز تعداد بالایی دارند. فرحبخش همچنین به چالش پراکندگی جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: فاصله بین شمالیترین و جنوبیترین مدارس استان حدود ۱۱۰۰ کیلومتر است که یکی از مشکلات جدی ما محسوب میشود. وی در پایان خاطرنشان کرد که سرانه فضای آموزشی در شهرستان جیرفت از ۱.۵ متر مربع قبل از انقلاب به ۴.۹ متر مربع افزایش یافته است.