سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اتحاد ما اظهار داشت: استان کرمان با وسعتی بیش از ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع، به عنوان پهناورترین استان کشور، به دلیل شرایط کویری و فاصله های طولانی میان شهرها و ایستگاه های جاده ای، با چالش های متعددی در حوزه راه و حمل ونقل روبرو است. وی افزود: متأسفانه در سطح ملی توجه کافی به زیرساخت های راه استان نشده و مطالبه گری مناسبی نیز از سوی استان صورت نگرفته است که این موضوع باعث شده کرمان در زمینه راهدارخانه ها و پلیس راه ها در رتبه های پایین کشوری قرار گیرد. معاون استاندار کرمان با اشاره به نیاز جدی استان به دو بانده شدن بسیاری از مسیرها تصریح کرد: در سفرهای ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان، طرح های متعددی تصویب و کد اعتباری دریافت شده که در حال حاضر منتظر تخصیص منابع مالی و ابلاغ رسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی هستیم. وی همچنین بیان داشت: بخشی از منابع مورد نیاز از محل درآمدهای معدنی استان تأمین شده و در حوزه راه های روستایی نیز به دلیل وقوع بخش قابل توجهی از تصادفات، طرح های اصلاحی در دستور کار قرار گرفته و جلسات کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک به طور مستمر برگزار می شود. آیت اللهی موسوی با اشاره به قرار گرفتن کرمان در مسیر کریدور شمال-جنوب گفت: پدیده هایی مانند قاچاق سوخت و انسان و حجم بالای تردد به ویژه وسایل نقلیه سنگین، موجب افزایش تصادفات شده است که عامل اصلی بسیاری از این حوادث، خواب آلودگی رانندگان ناشی از مسیرهای کویری و نبود استراحتگاه های مناسب است. وی با بیان اینکه تنها هفت درصد از بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی استان کرمان تخصیص یافته، اظهار داشت: با وجود محدودیت های مالی، با همکاری بخش خصوصی و پیمانکاران، عملیات اجرایی برخی طرح ها آغاز شده و توافقی با معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت ۸۰۰ کیلومتر از مسیرهای استان انجام شده است. معاون استاندار کرمان ادامه داد: این استان دارای ۱۴۰ نقطه حادثه خیز و ۱۲۰ گردنه برف گیر است که در ایام بارندگی، کنترل و مدیریت آن ها نیازمند حضور مستمر نیروهای راهداری است. همچنین حدود هزار کیلومتر راه جدید و دو هزار کیلومتر مسیر نیازمند بهسازی است. وی درباره طرح بهسازی مسیر ریلی کرمان به تهران گفت: با تکمیل این پروژه ۱۲۰ کیلومتری، امکان حرکت قطار با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت فراهم خواهد شد که نقش مهمی در کاهش زمان سفر و افزایش ظرفیت حمل بار دارد. آیت اللهی موسوی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل ونقل مسافر استان کرمان خاطرنشان کرد: از بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در استان، تنها هفت دستگاه کمتر از پنج سال عمر دارند و بیشتر اتوبوس ها فرسوده و بالای ۲۰ سال عمر دارند. پیگیری هایی برای ورود اتوبوس های جدید از مرز انجام شده اما هنوز مجوزهای لازم از وزارت صمت صادر نشده است. وی در پایان با اشاره به جلوگیری از تکرار حوادثی مانند تصادف اتوبوس اردوی دانش آموزان گفت: مقرر شده در اردوهای دانش آموزی تنها از اتوبوس های کم سن استفاده شود و پلیس راه موظف به توقف اتوبوس های فرسوده در این مسیرها شده است.

مطالب دیگر

معاون وزیر آموزش و پرورش: توسعه زیرساخت‌ها با روند رشد جمعیت دانش آموزی هماهنگ نیست

مسعود باژیان

|

۱۲ مهر ۱۴۰۴

افزایش ۲۸ درصدی ورودی پرونده‌های قضایی در کرمان / ۲۷۹۹ زندانی مشمول عفو رهبری شدند

مسعود باژیان

|

۱۲ مهر ۱۴۰۴

زلزله ۴.۴ ریشتری جنوب استان کرمان بدون خسارت جانی و مالی

مسعود باژیان

|

۱۲ مهر ۱۴۰۴

گذر پرخطر از معابر تاریک شهر قلعه گنج + فیلم

مسعود باژیان

|

۱۲ مهر ۱۴۰۴

اشتراک گذاری
جستجو